2.1. Teisingumo ir sąžiningumo principas. Atlikdami savo pareigas, bendraudami tarpusavyje ar su klientais, kredito unijos darbuotojai ir vadovai elgiasi objektyviai, sąžiningai, vengia situacijų, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas. Įgyvendindami šiuos principus, kredito unijos darbuotojai ir vadovai taip pat:
2.1.1. Vienodai traktuoja kitus asmenis. Lytis, rasė, tautybė, kalbos, kilmė, socialinė padėtis, tikėjimas ir įsitikinimai negali būti priežastis teikti išskirtines teises ar privilegijas.
2.1.2. Išklauso besikreipiančius asmenis ir pateikia jiems tokią informaciją, kuri padėtų priimti tinkamiausią sprendimą esamoje situacijoje.
2.1.3. Pavestas pareigas vykdo atidžiai ir operatyviai, laikosi kredito unijų veiklą reglamentuojančių bei kitų teisės aktų nuostatų.
2.1.4. Priimdami sprendimus vadovaujasi patikimais duomenimis, paaiškinimais, rekomendacijomis.
2.1.5. Laikosi Kredito unijų įstatymo, kitų teisės aktų, kredito unijos įstatų ir kitų vidaus veiklą reglamentuojančių dokumentų.
2.2. Konfidencialumo ir klientų paslapčių išsaugojimo principas. Kredito unijos darbuotojai bei vadovai klientų patikėtą informaciją ar su kredito unijos veikla susijusią neviešą informaciją laiko paslaptyje, kuria ir puoselėja saugią bei atsakingai valdomą finansų įstaigą. Konfidencialia informacija vadinama:
2.2.1. Kredito unijos kliento finansinė būklė, unijoje turimos sąskaitos ir lėšų likučiai, vykdomos piniginės operacijos, su kredito unija sudarytų sutarčių sąlygos, kliento komercinės ar profesinės paslaptys.
2.2.2. Žinios apie planuojamą kredito unijos veiklą, jos kryptis ir kitas susijusias aplinkybes.
2.2.3. Kredito unijos vidinę veiklą reglamentuojančios tvarkos, reglamentai ar kiti nevieši dokumentai.
2.2.4. Informacija apie kredito unijos materialiosios ir intelektinės nuosavybės apsaugą, kitus susijusius duomenis, kompiuterinę sistemą (pavyzdžiui, e. pašto, interneto svetainių, naudojamų sistemų, darbo vietos apsaugos sistemos prisijungimo duomenys, slaptažodžiai, žinios, kaip jomis naudotis).
2.2.5. Bet kokia kita informacija, kuriai toks statusas priskirtas, ir susitarimai, pasirašyti su trečiaisiais asmenimis.
2.3. Atsakomybės ir atskaitomybės principas. Kredito unijos vadovai ir darbuotojai prisiima atsakomybę už savo veiksmus. Atsakomybė ir atskaitomybė taip pat reiškia, kad:
2.3.1. Darbuotojai ir vadovai vykdo veiklą tik įsitikinę, jog jų elgesys kiek įmanoma atitinka besikreipusio asmens teises ar teisėtus interesus.
2.3.2. Sudaromos sąlygos klientui susipažinti su jo teisėmis, pareigomis, vieša kredito unijos veiklos informacija.
2.3.3. Kilus klausimams, kredito unijos darbuotojai operatyviai ir lanksčiai juos išsprendžia. Prireikus, kredito unijos atstovai pagrindžia savo elgesio motyvus.
2.3.4. Sprendžiant kliento klausimus pasiūlomos alternatyvios galimybės norimam rezultatui pasiekti.
2.4. Kooperacijos principas. Kooperacija kredito unijos veikloje atspindi narių, darbuotojų ir vadovų tarpusavio pagalbą, pagarbą kito asmens poreikiams bei interesams, iniciatyvumą bei aktyvų dalyvavimą siūlant naujas idėjas ar tobulinant jau esamą kredito unijų sistemą. Kooperacija yra grindžiama:
2.4.1. Savanoriška ir atvira naryste.
2.4.2. Demokratiniu narių valdymu ir autonomija.
2.4.3. Aktyviu kredito unijos narių dalyvavimu kredito unijos ir šalies ekonominėje veikloje.
2.4.4. Švietimu, kvalifikacijos kėlimu ir informacijos sklaida.
2.4.5. Partneryste ir bendravimu tarp kredito unijų, kooperatyvų, bendruomenių ir kitų organizacijų bei viešųjų, privačiųjų institucijų.
2.4.6. Finansiniais bei žmogiškaisiais ištekliais padedame plėtoti bendruomeniškas iniciatyvas, gerinančias gyvenimo kokybę įvairiuose Lietuvos regionuose.
2.5. Interesų konfliktų vengimas. Kredito unija siekia užkirsti kelią interesų konfliktams, kurie galėtų daryti įtaką nešališkam sprendimų priėmimui ar darbui. Interesų konfliktai valdomi:
2.5.1. Laiku ir tinkamai deklaruojant vadovų ir darbuotojų privačius interesus, kaip numatyta vidaus teisės aktuose.
2.5.2. Apie atsiradusį galimą interesų konfliktą ar situaciją, kuri gali trukdyti nešališkai, sąžiningai ir tinkamai atlikti savo pareigas, darbuotojai nedelsiant praneša savo tiesioginiam vadovui arba kitam vidaus teisės aktuose nurodytam asmeniui.
2.5.3. Kolegialių organų nariai ir darbuotojai nusišalina nuo sprendimų ir pareigų, kurios suteiktų neleistiną asmeninę, finansinę ar kitokią naudą jam ar jo artimiems asmenims. Darbo laiką, priemones, finansinius, materialinius išteklius naudoja tik tiesioginėms darbo pareigoms atlikti.
2.5.4. Siekiant išvengti interesų konfliktų kreditavimo srityje, kredito unijoje yra reglamentuotas skolinimas kredito unijos vadovams bei skolinimas su kredito unija susijusiems asmenims.
2.5.5. Kredito unijos nedalyvauja politinėje veikloje, neremia ir nesitiki jokios paramos iš politinių organizacijų ar politiškai pažeidžiamų (paveikiamų) asmenų, tačiau neriboja savo darbuotojų politinės ir visuomeninės veiklos. Darbuotojai informuoja savo vadovus dėl savo dalyvavimo ar ketinimų dalyvauti renkamuose politinių partijų, valdžios ir savivaldos organuose.
2.6. Bet kokios korupcijos arba kyšininkavimo netoleravimas:
2.6.1. Kredito unijoje griežtai draudžiamos ir netoleruojamos bet kokios korupcijos formos, įskaitant (tačiau neapsiribojant vien tik išvardytais dalykais) kyšininkavimo, papirkimo, prekybos poveikiu, sukčiavimo, dokumentų klastojimo, pinigų plovimo, piktnaudžiavimo pareigomis ir / ar kitų korupcijos formų. Nė vienas asmuo negali tiesiogiai ar netiesiogiai prašyti, duoti ar priimti kokių nors asmeninių mokėjimų, dovanų, arba gauti naudos mainais už priimtus palankius sprendimus kredito unijos vardu.
2.7. Skaidrus dovanų, pramogų arba paslaugų teikimas ir priėmimas:
2.7.1. Kredito unijos vadovai ir darbuotojai nepriima ir patys neteikia vertingų dovanų, paslaugų, pramogų ir kitų naudų, kurios dovanos gavėjui arba jo artimiesiems duoda finansinę ar nefinansinę naudą.
2.7.2. Kredito unijos vadovai ir darbuotojai priima ir dovanoja tik reprezentacines ir (arba) nedidelės vertės simbolines dovanas (pavyzdžiui, simboliniai suvenyrai, gėlės, kvietimai į renginį), kurios atitinka įprastą verslo ar tarptautinę praktiką ir tik oficialių vizitų, susitikimų, svečių priėmimo metu bei tuomet, kai nepriimami jokie su veikla susiję sprendimai. Dovanos pinigų išraiška nėra priimamos.
2.7.3. Visais atvejais net ir simbolinės dovanos priėmimas negali pažeisti ar daryti įtakos darbuotojų objektyvumo ir veiksmų laisvės bei negali sukurti netinkamo įsipareigojimo arba lūkesčių dovanos davėjui.
Socialinės atsakomybės filosofija
LCKU iniciatyvos
Etikos kodeksas
Socialinės atsakomybė yra integruota į LCKU valdymo strategiją ir įgyvendinama laikantis tarptautinių kooperacijos principų bei standartų, atsižvelgiant į vietos verslo rizikos iššūkius bei galimybes.
LCKU socialinės atsakomybės politika grindžiama visuotinėmis kooperacijos vertybėmis.
Prioritetiniai kooperacijos principai:
Socialinė atsakomybė veikloje ir darbo aplinkoje
Mūsų veiklos sėkmės garantas – visi LCKU ir 45 kredito unijų komandos nariai. Mes – patrauklus darbdavys, įtraukiantis, skatinantis tobulėti bei išlaikantis kvalifikuotus ir motyvuotus darbuotojus. Dirbantiems kredito unijose užtikrinamas darbo užmokesčio skaidrumas ir visos socialinės garantijos, sąlygos ugdyti profesines kompetencijas, dalyvauti socialinėse iniciatyvose, dalintis savo patirtimi su kitais.
Kredito unijų priežiūra ir konsultacijos
Veiklos priežiūra ir informacijos teikimas. LCKU prižiūri 45 kredito unijų vykdomą veiklą, dalijasi patirtimi ir teikia rekomendacijas jų veiklos gerinimui. Kredito unijų darbuotojai nuolat konsultuojami teisės, finansų, verslo, buhalterijos, komunikacijos ir rinkodaros klausimais.
Lygios darbuotojų galimybės
Žmogaus teisių laikymasis. Gerbiame ir saugome žmogaus teises ir laisves bei kuriame savo darbuotojams palaikančią, ugdančią ir profesionalią darbo aplinką. Netoleruojame jokių diskriminacijos formų ir visiems suteikiame vienodas galimybes dirbti ir tobulėti.
Kompetencijų stiprinimas
Mokymai. LCKU mokymo sistema leidžia darbuotojams tobulėti ir kelti savo kvalifikaciją. LCKU kasmet organizuoja renginius ir mokymus kredito unijų atstovams. 2019-aisiais iš viso buvo suorganizuotos 9 planinių mokymų ir 2 individualių mokymų programos, kuriuose dalyvavo apie 400 kredito unijų atstovų.
Seminarai apie veiklos atnaujinimą. Pakitus vienam ar kitam kredito unijų teisiniam, techniniam ar programiniam veiklos procesui, kredito unijų darbuotojams ir vadovams pristatomi pokyčiai bei nauji procesų valdymo būdai. Be to, kredito unijų atstovai supažindinami su aktualiomis rinkodaros, viešųjų ryšių, personalo ir strateginio valdymo, rizikos valdymo ir kitomis temomis.
Stažuotės kredito unijų valdymo organų nariams, darbuotojams. Kredito unijų darbuotojai ir valdymo organų atstovai reguliariai vyksta stažuotis į užsienio kredito unijas, kooperatinius bankus ar mikro-finansines paslaugas teikiančias įstaigas. Sukaupta patirtis praverčia tobulinant ir plėtojant kredito unijų judėjimą Lietuvoje. Susipažinti su Lietuvos kredito unijų judėjimuo į mūsų šalį atvyksta ir partneriai iš užsienio.
Sveikos gyvensenos ugdymas
Darbo sauga ir sveikatos apsauga. Taikomos papildomos saugą darbe užtikrinančios priemonės. Dėl darbuotojų patogumo, į bendrovę kviečiame gydytojai, profilaktiškai skiepijama ir atliekamas privalomas sveikatos patikrinimas.
Aktyvus gyvenimo būdas. Darbuotojų iniciatyva, periodiškai rengiami kėglių, tinklinio ar krepšinio turnyrai, išvykos į muziejus, parodas, šiaurietiško ėjimo pamokos, žygiai dviračiais, baidarėmis. Taip pat kredito unijų darbuotojams organizuojamos paskaitos apie sveikos gyvensenos įpročius ir rūpinimąsi savo sveikata.
Poreikių tyrimai
Kredito unijų darbuotojų poreikių tyrimas. Mums svarbu, kaip jaučiasi mūsų darbuotojai, kokių lūkesčių ir idėjų veiklai tobulinti turi LCKU narės. Tyrimai rodo, kad darbuotojų pasitenkinimo rodiklis tiesiogiai susijęs su klientų pasitenkinimo rodikliu.
Metiniai vertinimo pokalbiai su darbuotojais. Mums svarbūs ne tik bendrieji komandos, bet ir individualūs komandos narių interesai. Kasmet LCKU vadovai vykdo metinius pokalbius su savo darbuotojais, svarsto idėjas ir rekomendacijas, kaip tobulinti veiklą.
Atsakomybė rinkoje
Esame patikimi partneriai, teikiame finansines paslaugas už patrauklią kainą ir prisidedame prie savo narių bei klientų sėkmės. Saugome savo narių duomenis ir užtikriname privatumą. Siekiame tapti patraukliausia finansų kooperatinė bendrovė – mums rūpi ilgalaikis, tvarus augimas. Apie svarbiausius projektus, kurie daro įtaką bendrovės vertinimui, savo narius ir rinkos subjektus informuojame sutartinai, skubiai ir skaidriai.
Verslumo skatinimas. LCKU drauge su 45 kredito unijomis skatina pradedančiuosius verslininkus drąsiau įgyvendinti naujas idėjas. Stabili šalies ekonominė situacija ir gerėjantys ateities lūkesčiai skatina gyventojus drąsiau steigti įmones ir skolintis verslo pradžiai.
Verslumo skatinimo fondo lėšomis verslo naujokai plečia maitinimo įstaigų, kirpyklų, grožio salonų, automobilių serviso, buhalterinės apskaitos ir mažmeninės prekybos verslus.
Atvirumas ūkininkams, žemės ūkio bendrovėms, kooperatyvams. Kredito unijos tradiciškai yra vienos svarbiausių žemdirbių finansinių partnerių, aktyvios ūkininkų ir žemdirbių asociacijų narės. Lojaliems ir ilgametę ūkininkavimo patirtį turintiems ūkininkams teikiami išskirtiniai pasiūlymai plėtoti savo veiklą.
Taip pat LKU kredito unijų grupė bendradarbiaudama su UAB Žemės ūkio garantijų fondu ir UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ aktyviai dalyvauja finansinių priemonių verslui ir žemės ūkiui įgyvendinime bei remia instrumentus, skirtus stiprinti Lietuvos žemės ūkio sektorių, kuris istoriškai yra svarbus visai kredito unijų grupei.
Atvirumas privatiems klientams
Aptarnavimo prieinamumas. Lietuvoje išvystytas didžiausias, daugiau negu 100-o kredito unijų aptarnavimo vietų, tinklas. Kredito unijos įsteigtos ne tik didžiausiuose šalies miestuose, bet ir miesteliuose, rečiau apgyvendintuose regionuose, todėl vietos gyventojai patogiai bei reikiamu laiku gauna profesionalų konsultacijas finansų valdymo klausimais.
Saugumo ir skaidrumo užtikrinimas. Tiek kredito unijos, tiek LCKU teikdamos paslaugas įsipareigoja užtikrinti duomenų saugumą ir konfidencialumą, todėl kredito unijos laikosi visų Lietuvos banko įstatymo, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Elektroninių ryšių įstatymo reikalavimų.
Taip pat LCKU siekia, kad informacija apie paslaugas, jų tarifus ir teikimo sąlygas, mokėjimo būdus ir finansines veiklos ataskaitas klientams būtų pateikta laikantis asmens duomenų saugumo principų. Informacija apie kredito unijų paslaugų įkainius ir jų pokyčius teikiama interneto svetainėse www.lku.lt, www.lb.lt. 45 kredito unijų metų veiklos ataskaitos skelbiamos Asociacijos Lietuvos kredito unijos interneto svetainėje www.alku.lt ir Lietuvos banko svetainėje www.lb.lt.
Susitikimai su nariais. Kiekviena kredito unija reguliariai rengia narių susirinkimus ir atvirų durų dienas, per kurias nariams yra pristatomi finansiniai veiklos rezultatai, įgyvendintos iniciatyvos. Be abejo, diskutuojant išklausomi narių poreikiai, atsakoma į aktualius klausimus. Tai užtikrina kredito unijų narių pasitikėjimą, organizacijos skaidrumą ir atvirumą klientams.
Kokybiškas paslaugų teikimas
Etiškas ir atsakingas požiūris. Ypač daug dėmesio kredito unijos skiria etiškam klientų aptarnavimui, todėl buvo išleistas Lietuvos kredito unijų etikos kodeksas, kuriame oficialiai patvirtintos elgesio normos, principai ir vertybės kredito unijų darbuotojams bei vadovams. Taip pat veikia Etikos komisija, kuri prižiūri Etikos kodekso taikymą ir nagrinėja su tuo susijusias situacijas. Kredito unijų nariai ir klientai gali konsultuotis etikos klausimais su šios komisijos nariais.
Klientų aptarnavimo kokybės užtikrinimas. LCKU vienijamos kredito unijos įdiegė Klientų aptarnavimo standartą, kuriuo apibrėžiamos pagrindinės aptarnavimo gairės. Klientų aptarnavimo standartas padeda užtikrinti unijų narių pasitenkinimą ir poreikius, suteikti kokybišką konsultavimą ir stiprinti kooperaciją.
Atsakomybė visuomenėje
Siekiame patikimos partnerystės, todėl daug dėmesio skiriame ilgalaikiams verslo ryšiams ir produktyviam bendradarbiavimui. Tikimės, kad mūsų partneriai laikysis tarptautinių žmogaus teisių, darbo sąlygų, aplinkosaugos ir antikorupcijos standartų. Skatiname partnerius savo veiklą grįsti ir mūsų vertybėmis – tai svarbu užmezgant naujus ar plėtojant esamus santykius.
Atvirumas visuomenei
Visuomenė. Tobulindami esamą infrastruktūrą ir paslaugas visoje rinkoje, įsipareigojame mažinti ekonominę atskirtį. Skatiname verslo augimą ir ekonomikos plėtrą, kuriame darbo vietas ir teikiame visuomenei finansinę naudą. Mūsų tikslas – ilgalaikės investicijos ir pilietiškumas.
Studentų praktiką. Partnerystė su švietimo ir mokslo organizacijomis bei įstaigomis leidžia didinti finansinį raštingumą ir kompetencijų tobulinimą. Čia jaunuoliams teikiamos žinios, jie atlieka praktiką tiek LCKU būstinėje, tiek kitose šalies kredito unijose.
Atvirumas žiniasklaidai. Siekdami užtikrinti išsamų ir teisingą informacijos apie kredito unijų veiklą, pokyčius ir pasiekimus pateikimą visuomenei, aktyviai bendradarbiaujame su žiniasklaida. Mūsų bendravimas su žiniasklaidos atstovais grįstas sąžiningumo, tikslumo ir skaidrumo principais. Informacija pateikiama remiantis konfidencialumo išsaugojimo principu.
Aplinkos priežiūra. Klimato pokyčiai – viso pasaulio iššūkis, kuriam ir mes skiriame daug dėmesio bei resursų. Kredito unijos atsakingai prižiūri ir tausoja aplinką. Tai patvirtina Pirčiupio kaime (Varėnos r.) kredito unijų darbuotojų pasodintas ir prižiūrimas „Kooperacijos parkas“, kuriame žaliuoja daugiau negu 9 tūkst. medelių.
Tausoje gamtos išteklius. Kredito unijų veiklos specifika reikalauja nemažai popieriaus ir elektros energijos sąnaudų, todėl stengiamės diegti ir tobulinti informacines technologijas, optimizuojančias dokumentų judėjimą, popieriaus ir elektros energijos naudojimą. Taip pat gaminame daugkartinio naudojimo ir aplinkai draugiškus LKU kredito unijų grupės suvenyrus, kuriuos skatiname naudoti tiek kredito unijų atstovus, tiek jų narius.
LKU kredito unijų grupės darbuotojai dalyvauja socialinėse iniciatyvose, kuriomis skatinama atsakomybė ir dėmesingumas pagalbos stokojantiems bei tokiu būdu rodomas teigiamas, sektinas pavyzdys visuomenei.
LKU kredito unijų grupės bendruomenė jau atliko šiuos gerus darbus:
Rinkome paramą „Mamų unijai“
Minėjome Pyragų dieną, ragaudami kolegų kepinius ir rinkdami paramą onkologinėmis ligomis…
Rinkome paramą „Mamų unijai“
Minėjome Pyragų dieną, ragaudami kolegų kepinius ir rinkdami paramą onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams.
Lietuvos centrinė kredito unija dalyvavo IKI ėjimo varžybose
Antrus metus iš eilės laimėjome masiškiausios įmonės apdovanojimą!
Remiame „Aurum 1006 km“ lenktynių komandą
Komandos „ LG OLED & RIMO by Porsche Club…
Remiame „Aurum 1006 km“ lenktynių komandą
Komandos „ LG OLED & RIMO by Porsche Club Lithuania“ pilotas – kredito unijos „MAGNUS“ valdybos pirmininkas M. Janavičius.
Palaikome fondą „Padėk gatvės vaikams“
Fondas buria vaikus iš nepasiturinčių šeimų į draugiško futbolo treniruotes,…
Palaikome fondą „Padėk gatvės vaikams“
Fondas buria vaikus iš nepasiturinčių šeimų į draugiško futbolo treniruotes, kur kuriama saugi socialinė aplinka, erdvė mokytis augti ir žaisti komandoje.
Prisijungėme prie „Walk15“ žingsnių iššūkio „Tvaraus verslo lyga“
Darbuotojai ir jų šeimos nariai ėjo už…
Prisijungėme prie „Walk15“ žingsnių iššūkio „Tvaraus verslo lyga“
Darbuotojai ir jų šeimos nariai ėjo už savo ir Lietuvos sveikatą, kartu surinkdami net 39 mln. žingsnių.
Remiame lenktynininkų komandą „DL Team“.
Mūsų palaikomi lenktynininkai dalyvavo „Baltic Touring Car Championship“, kur sezone iškovojo 3 vietą!
Tapome Kauno „Akropolio“ maratono rėmėjais
Remiame pasirinkimą gyventi aktyviau, todėl pristatėme ir vardinę LKU 1,5…
Tapome Kauno „Akropolio“ maratono rėmėjais
Remiame pasirinkimą gyventi aktyviau, todėl pristatėme ir vardinę LKU 1,5 km šeimų bėgimo trasą!
Parėmėme nepritekliuje gyvenančius vaikus
Už LCKU darbuotojų surinktas lėšas mažiesiems pagal jų sugalvotas svajones buvo…
Parėmėme nepritekliuje gyvenančius vaikus
Už LCKU darbuotojų surinktas lėšas mažiesiems pagal jų sugalvotas svajones buvo nupirktos dovanos. Parama įteikta bendradarbiaujant su SBĮ Kauno rajono socialinių paslaugų centru.
Prisidėjome prie Ukrainos kovos už laisvę
Palaikome Ukrainą skirdami paramą dronams su
Prisidėjome prie Ukrainos kovos už laisvę
Palaikome Ukrainą skirdami paramą dronams su termo-optika įsigyti. Paramos tiksliniu panaudojimu rūpinasi Šarūnas Jasiukevičius ir VšĮ „Media Lab“.
Savanoriavome Kauno gyvūnų gerovės namuose „Nojus“
Saulėtą popietę išvedžiojome per pusę šimto nuolatinių namų laukiančių…
Savanoriavome Kauno gyvūnų gerovės namuose „Nojus“
Saulėtą popietę išvedžiojome per pusę šimto nuolatinių namų laukiančių keturkojų.
Palaikome ir prisidedame prie boksininko ir pasaulio čempiono Eimanto Stanionio pasiruošimo svarbiausiai jo karjeros…
Palaikome ir prisidedame prie boksininko ir pasaulio čempiono Eimanto Stanionio pasiruošimo svarbiausiai jo karjeros kovai.
LKU grupė tęsia kalėdinę gerumo akciją
Įgyvendinome ketvirtąją kalėdinių kojinių paramos akciją, paremdami dvi organizacijas,…
LKU grupė tęsia kalėdinę gerumo akciją
Įgyvendinome ketvirtąją kalėdinių kojinių paramos akciją, paremdami dvi organizacijas, prisidedančias prie intelekto negalią turinčių asmenų socializacijos ir užimtumo.
Lietuvos centrinė kredito unija pelnė masiškiausios įmonės titulą IKI „Ėjimo varžybose 2023“
Daugiau nei 30…
Lietuvos centrinė kredito unija pelnė masiškiausios įmonės titulą IKI „Ėjimo varžybose 2023“
Daugiau nei 30 LCKU’iečių akrtu nuėjo 15 000 žingsnelių.
Rodome sveikos gyvensenos pavyzdį dalyvaudami „Kauno Akropolio maratone“
Pasirinkę skirtingo ilgio distancijas kartu nubėgome 112…
Rodome sveikos gyvensenos pavyzdį dalyvaudami „Kauno Akropolio maratone“
Pasirinkę skirtingo ilgio distancijas kartu nubėgome 112 km.
Lietuvos centrinės kredito unijos darbuotojai surinko paramą nepritekliuje gyvenantiems vaikams
Parama įteikta bendradarbiaujant su SBĮ…
Lietuvos centrinės kredito unijos darbuotojai surinko paramą nepritekliuje gyvenantiems vaikams
Parama įteikta bendradarbiaujant su SBĮ Kauno rajono socialinių paslaugų centru.
Lietuvos centrinė kredito unija prisidėjo prie paramos Ukrainai palaikydama labdaros organizacijos „Angelai ant ratų“, kurią…
Lietuvos centrinė kredito unija prisidėjo prie paramos Ukrainai palaikydama labdaros organizacijos „Angelai ant ratų“, kurią įsteigė vienas iš kredito unijų Lietuvoje pradininkų R. Stankevičius, veiklą.
Parėmėme sportininko Aido Saulio dalyvavimą Pasaulio prisitraukimų…
Parėmėme sportininko Aido Saulio dalyvavimą Pasaulio prisitraukimų čempionate Helsinkyje (Estija)
A. Saulis įspūdingus sugebėjimus demonstruoja jėgos sporto srityje ant skersinio su papildomais svoriais. Prieš dvejus metus už puikiai atliktą gatvės gimnastikos pratimą „Muscle up“, dar vadinamąjį kareivėlį, sportininko pavardė iki šiol įrašyta į Gineso rekordų knygą!
LKU kredito unijų grupė tęsia tradicija tapusią kalėdinę paramos kampaniją
Šiemet kredito unijos parėmė Krizinio…
LKU kredito unijų grupė tęsia tradicija tapusią kalėdinę paramos kampaniją
Šiemet kredito unijos parėmė Krizinio nėštumo centro veiklą ir artimųjų neturinčius senelius.
Parama Ukrainai kovoje už laisvę.
Kredito unijos prisidėjo prie Ukrainos kovos už laisvę skirdamos paramą…
Parama Ukrainai kovoje už laisvę.
Kredito unijos prisidėjo prie Ukrainos kovos už laisvę skirdamos paramą organizacijai VšĮ „Mėlyna ir geltona“, kuri nuo 2014 metų remia Ukrainos ginkluotąsias pajėgas ir nuo karo nukentėjusius civilius.
Parėmėme skurstančią šeimą
LCKU darbuotojai rinko lėšas, kad nepritekliuje gyvenančios šeimos vaikai galėtų miegoti šiltoje…
Parėmėme skurstančią šeimą
LCKU darbuotojai rinko lėšas, kad nepritekliuje gyvenančios šeimos vaikai galėtų miegoti šiltoje dviaukštėje lovelėje. Komanda taip pat nešė dovanėles vaikams, tokias kaip knygos, žaislai ir rūbeliai.
LKU kredito unijų grupė antrus metus iš eilės tapo komandos „DL Team“ rėmėju
Parama prisidėjo…
LKU kredito unijų grupė antrus metus iš eilės tapo komandos „DL Team“ rėmėju
Parama prisidėjo prie lenktynininkų svajonės – su galinguoju BMW M2 automobiliu skrosti lenktynių „Aurum 1006 km powered by Hankook“ trasą – įgyvendinimo!
Suorganizavome virtualią pamoką vaikams
LKU grupės kredito unijos kartu su Nacionaline M. Mažvydo bibliotekos dirbtuvių…
Suorganizavome virtualią pamoką vaikams
LKU grupės kredito unijos kartu su Nacionaline M. Mažvydo bibliotekos dirbtuvių „Pats sau“ mokytojomis Tarptautinės vaikų gynimo dienos proga mažiesiems padovanojo nemokamas virtualias pamokėles!
Pamokų metu vaikai nuo 6 iki 14 metų amžiaus mokėsi pasigaminti rankdarbių, tarp kurių – 3D projektoriai ir šviečiantys „begalybės“ veidrodžiai.
Tapome „15min“ socialinio projekto „Tu esi aš“ rėmėju
Projektas skirtas atkreipti gyventojų dėmesį į amžėjančią…
Tapome „15min“ socialinio projekto „Tu esi aš“ rėmėju
Projektas skirtas atkreipti gyventojų dėmesį į amžėjančią Lietuvos visuomenę, keisti nusistovėjusius stereotipus ir skatinti „sidabrinę“ ekonomiką. Daugiau apie projektą rasite čia.
Parėmėme karšto oro baliono idėją
LKU kredito unijų grupė skyrė paramą patyrusio piloto tikslui –…
Parėmėme karšto oro baliono idėją
LKU kredito unijų grupė skyrė paramą patyrusio piloto tikslui – pilotuoti naujutėlaitį karšto oro balioną!
Ispanijoje pagamintas karšto oro balionas pirmą kartą pakilo iš Telšių miesto, o ateityje, planuojama, balionas raižys ne tik Lietuvos, bet ir kitų Europos valstybių padangę.
Lietuvos centrinė kredito unijos kalėdinė paramos kampanija
Akcijos metu beveik 100 kalėdinių kojinių su dovanomis…
Lietuvos centrinė kredito unijos kalėdinė paramos kampanija
Akcijos metu beveik 100 kalėdinių kojinių su dovanomis įteiktos artimųjų neturintiems seneliams, dviejų vaikų dienos centrų auklėtiniams, gyvūnų prieglaudai ir nuo gaisro nukentėjusiai šeimai.
Tąkart prie akcijos prisijungė kredito unija „Germanto lobis“, Pakruojo ūkininkų kredito unija ir Šeimos kredito unija.
Aplankėme VšĮ „Penkta koja“ globotinius
Darbuotojų komanda aplankė beglobius VšĮ „Penkta koja“ stacionare gydomus šunis….
Aplankėme VšĮ „Penkta koja“ globotinius
Darbuotojų komanda aplankė beglobius VšĮ „Penkta koja“ stacionare gydomus šunis. Keturkojams buvo nuvežta maisto ir būtinų priemonių jų priežiūrai.
Prisidėjome prie paramos medikams, kovojantiems su COVID-19 ligos protrūkiu
LKU kredito unijų grupė surinko 240…
Prisidėjome prie paramos medikams, kovojantiems su COVID-19 ligos protrūkiu
LKU kredito unijų grupė surinko 240 496,59 Eur paramą, kurie virto šimtais litrų dezinfekcinio skysčio, tūkstančiais apsauginių kaukių, respiratorių ir kitų apsauginių medicinos priemonių Lietuvos medikams, kovojantiems su COVID-19 liga.
Organizavome užsiėmimus Kauno vaikų dienos centro auklėtiniams
Darbuotojai organizavo aktyvius sporto užsiėmimus, estafetes Kauno Palemono…
Organizavome užsiėmimus Kauno vaikų dienos centro auklėtiniams
Darbuotojai organizavo aktyvius sporto užsiėmimus, estafetes Kauno Palemono vaikų dienos centro auklėtiniams Tarptautinės vaikų gynimo dienos proga.
Dalyvaujame „Išsipildymo akcijos“ iniciatyvoje „Pyragų diena“
LCKU komanda tradiciškai mini „Išsipildymo akcijos“ inicijuotą „Pyragų dieną“,…
Dalyvaujame „Išsipildymo akcijos“ iniciatyvoje „Pyragų diena“
LCKU komanda tradiciškai mini „Išsipildymo akcijos“ inicijuotą „Pyragų dieną“, kurios metu darbuotojai savo kolegas vaišina savo pačių gamintais kepiniais ir kartu aukoja pagalbos stokojantiems vaikams.
Aplankėme onkologinėmis ligomis sergančius vaikus
LKU kredito unijų grupės darbuotojai lankėsi Kauno klinikose, kur gydomi…
Aplankėme onkologinėmis ligomis sergančius vaikus
LKU kredito unijų grupės darbuotojai lankėsi Kauno klinikose, kur gydomi onkologinėmis ligomis sergantys mažiausieji. Čia buvo bendrauta, dalintasi pozityviomis emocijomis ir kartu mokintasi japoniško meninio popieriaus lankstymo – origamio – subtilybių.
Dalyvaujame kraujo donorystės akcijose
LCKU ir ALKU darbuotojai tradiciškai aukoja kraujo Kauno klinikų kraujo centrui…
Dalyvaujame kraujo donorystės akcijose
LCKU ir ALKU darbuotojai tradiciškai aukoja kraujo Kauno klinikų kraujo centrui ir tokiu būdu prisideda gelbėjant tuos, kuriems donorų kraujas yra gyvybiškai svarbus.
Palaikėme iniciatyvą „1000 km širdies žygis“
LKU kredito unijų grupės darbuotojai skirtinguose miestuose prisidėjo prie…
Palaikėme iniciatyvą „1000 km širdies žygis“
LKU kredito unijų grupės darbuotojai skirtinguose miestuose prisidėjo prie „1000 km širdies žygio“ dalyvio Sauliaus Bagdono ėjimo. Tais metais S. Bagdonas iš viso per Lietuvą nužygiavo net 1000 km. Iniciatyvos metu Lietuvos gyventojai aukojo pinigus, kurie buvo skirti medicininei įrangai Kauno klinikose onkologines ligas besigydantiems vaikams.
Pasodinome ir prižiūrime Kooperacijos parką
Kredito unijos atsakingai prižiūri ir tausoja aplinka. Tai patvirtina Pirčiupio…
Pasodinome ir prižiūrime Kooperacijos parką
Kredito unijos atsakingai prižiūri ir tausoja aplinka. Tai patvirtina Pirčiupio kaime (Varėnos r.) kredito unijų darbuotojų pasodintas ir prižiūrimas „Kooperacijos parkas“, kuriame žaliuoja daugiau negu 9 tūkst. medelių.
Visuomenės pasitikėjimą siekiame pelnyti teikiamų finansinių paslaugų įvairove, kokybe ir kiekvienam kuriama individualia verte. Veikiame sąžiningai, skaidriai, patikimai, pagarbiai, atsakingai, atsižvelgdami į bendruomenės poreikius.
Visose situacijose priimdami geriausius sprendimus laikomės šio etikos kodekso nuostatų, o kuriamos finansinės priemonės leidžia kredito unijų nariams siekti individualių ir ambicingų tikslų finansų rinkoje. Juo patvirtiname elgesio taisykles, kuriomis puoselėjame bei skleidžiame svarbiausias kredito unijų vertybes.
Pastebėjus etikos kodekso pažeidimus, kviečiame informuoti e. paštu [email protected].
I. Bendrosios nuostatos
1.1. Lietuvos kredito unijų grupės Etikos kodeksas (toliau – etikos kodeksas) siekia skatinti Lietuvos centrinės kredito unijos (toliau – LCKU) ir jos narių – kredito unijų – darbuotojų ir vadovų profesionalumą atsakingai vykdant pareigas.
1.2. Etikos kodeksas remiasi kredito unijų misija, vizija ir pagrindinėmis vertybėmis, padeda jas puoselėti bei atspindi, kaip kredito unijų vadovai ir darbuotojai elgiasi dirbdami kartu, bendraudami su nariais ir klientais (toliau – klientai), partneriais, viešosiomis, privačiomis įstaigomis bei kitais visuomenės nariais.
1.3. Jei šiame etikos kodekse nėra apibrėžta tam tikrų elgesio normų, kredito unijų vadovai ir darbuotojai elgiasi taip, kad jų elgesys atitiktų visuomenėje priimtinus aukščiausio lygio patikimumo, sąžiningumo bei skaidrumo standartus.
II. Veiklos principai
2.1. Teisingumo ir sąžiningumo principas. Atlikdami savo pareigas, bendraudami tarpusavyje ar su klientais, kredito unijos darbuotojai ir vadovai elgiasi objektyviai, sąžiningai, vengia situacijų, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas. Įgyvendindami šiuos principus, kredito unijos darbuotojai ir vadovai taip pat:
2.1.1. Vienodai traktuoja kitus asmenis. Lytis, rasė, tautybė, kalbos, kilmė, socialinė padėtis, tikėjimas ir įsitikinimai negali būti priežastis teikti išskirtines teises ar privilegijas.
2.1.2. Išklauso besikreipiančius asmenis ir pateikia jiems tokią informaciją, kuri padėtų priimti tinkamiausią sprendimą esamoje situacijoje.
2.1.3. Pavestas pareigas vykdo atidžiai ir operatyviai, laikosi kredito unijų veiklą reglamentuojančių bei kitų teisės aktų nuostatų.
2.1.4. Priimdami sprendimus vadovaujasi patikimais duomenimis, paaiškinimais, rekomendacijomis.
2.1.5. Laikosi Kredito unijų įstatymo, kitų teisės aktų, kredito unijos įstatų ir kitų vidaus veiklą reglamentuojančių dokumentų.
2.2. Konfidencialumo ir klientų paslapčių išsaugojimo principas. Kredito unijos darbuotojai bei vadovai klientų patikėtą informaciją ar su kredito unijos veikla susijusią neviešą informaciją laiko paslaptyje, kuria ir puoselėja saugią bei atsakingai valdomą finansų įstaigą. Konfidencialia informacija vadinama:
2.2.1. Kredito unijos kliento finansinė būklė, unijoje turimos sąskaitos ir lėšų likučiai, vykdomos piniginės operacijos, su kredito unija sudarytų sutarčių sąlygos, kliento komercinės ar profesinės paslaptys.
2.2.2. Žinios apie planuojamą kredito unijos veiklą, jos kryptis ir kitas susijusias aplinkybes.
2.2.3. Kredito unijos vidinę veiklą reglamentuojančios tvarkos, reglamentai ar kiti nevieši dokumentai.
2.2.4. Informacija apie kredito unijos materialiosios ir intelektinės nuosavybės apsaugą, kitus susijusius duomenis, kompiuterinę sistemą (pavyzdžiui, e. pašto, interneto svetainių, naudojamų sistemų, darbo vietos apsaugos sistemos prisijungimo duomenys, slaptažodžiai, žinios, kaip jomis naudotis).
2.2.5. Bet kokia kita informacija, kuriai toks statusas priskirtas, ir susitarimai, pasirašyti su trečiaisiais asmenimis.
2.3. Atsakomybės ir atskaitomybės principas. Kredito unijos vadovai ir darbuotojai prisiima atsakomybę už savo veiksmus. Atsakomybė ir atskaitomybė taip pat reiškia, kad:
2.3.1. Darbuotojai ir vadovai vykdo veiklą tik įsitikinę, jog jų elgesys kiek įmanoma atitinka besikreipusio asmens teises ar teisėtus interesus.
2.3.2. Sudaromos sąlygos klientui susipažinti su jo teisėmis, pareigomis, vieša kredito unijos veiklos informacija.
2.3.3. Kilus klausimams, kredito unijos darbuotojai operatyviai ir lanksčiai juos išsprendžia. Prireikus, kredito unijos atstovai pagrindžia savo elgesio motyvus.
2.3.4. Sprendžiant kliento klausimus pasiūlomos alternatyvios galimybės norimam rezultatui pasiekti.
2.4. Kooperacijos principas. Kooperacija kredito unijos veikloje atspindi narių, darbuotojų ir vadovų tarpusavio pagalbą, pagarbą kito asmens poreikiams bei interesams, iniciatyvumą bei aktyvų dalyvavimą siūlant naujas idėjas ar tobulinant jau esamą kredito unijų sistemą. Kooperacija yra grindžiama:
2.4.1. Savanoriška ir atvira naryste.
2.4.2. Demokratiniu narių valdymu ir autonomija.
2.4.3. Aktyviu kredito unijos narių dalyvavimu kredito unijos ir šalies ekonominėje veikloje.
2.4.4. Švietimu, kvalifikacijos kėlimu ir informacijos sklaida.
2.4.5. Partneryste ir bendravimu tarp kredito unijų, kooperatyvų, bendruomenių ir kitų organizacijų bei viešųjų, privačiųjų institucijų.
2.4.6. Finansiniais bei žmogiškaisiais ištekliais padedame plėtoti bendruomeniškas iniciatyvas, gerinančias gyvenimo kokybę įvairiuose Lietuvos regionuose.
2.5. Interesų konfliktų vengimas. Kredito unija siekia užkirsti kelią interesų konfliktams, kurie galėtų daryti įtaką nešališkam sprendimų priėmimui ar darbui. Interesų konfliktai valdomi:
2.5.1. Laiku ir tinkamai deklaruojant vadovų ir darbuotojų privačius interesus, kaip numatyta vidaus teisės aktuose.
2.5.2. Apie atsiradusį galimą interesų konfliktą ar situaciją, kuri gali trukdyti nešališkai, sąžiningai ir tinkamai atlikti savo pareigas, darbuotojai nedelsiant praneša savo tiesioginiam vadovui arba kitam vidaus teisės aktuose nurodytam asmeniui.
2.5.3. Kolegialių organų nariai ir darbuotojai nusišalina nuo sprendimų ir pareigų, kurios suteiktų neleistiną asmeninę, finansinę ar kitokią naudą jam ar jo artimiems asmenims. Darbo laiką, priemones, finansinius, materialinius išteklius naudoja tik tiesioginėms darbo pareigoms atlikti.
2.5.4. Siekiant išvengti interesų konfliktų kreditavimo srityje, kredito unijoje yra reglamentuotas skolinimas kredito unijos vadovams bei skolinimas su kredito unija susijusiems asmenims.
2.5.5. Kredito unijos nedalyvauja politinėje veikloje, neremia ir nesitiki jokios paramos iš politinių organizacijų ar politiškai pažeidžiamų (paveikiamų) asmenų, tačiau neriboja savo darbuotojų politinės ir visuomeninės veiklos. Darbuotojai informuoja savo vadovus dėl savo dalyvavimo ar ketinimų dalyvauti renkamuose politinių partijų, valdžios ir savivaldos organuose.
2.6. Bet kokios korupcijos arba kyšininkavimo netoleravimas:
2.6.1. Kredito unijoje griežtai draudžiamos ir netoleruojamos bet kokios korupcijos formos, įskaitant (tačiau neapsiribojant vien tik išvardytais dalykais) kyšininkavimo, papirkimo, prekybos poveikiu, sukčiavimo, dokumentų klastojimo, pinigų plovimo, piktnaudžiavimo pareigomis ir / ar kitų korupcijos formų. Nė vienas asmuo negali tiesiogiai ar netiesiogiai prašyti, duoti ar priimti kokių nors asmeninių mokėjimų, dovanų, arba gauti naudos mainais už priimtus palankius sprendimus kredito unijos vardu.
2.7. Skaidrus dovanų, pramogų arba paslaugų teikimas ir priėmimas:
2.7.1. Kredito unijos vadovai ir darbuotojai nepriima ir patys neteikia vertingų dovanų, paslaugų, pramogų ir kitų naudų, kurios dovanos gavėjui arba jo artimiesiems duoda finansinę ar nefinansinę naudą.
2.7.2. Kredito unijos vadovai ir darbuotojai priima ir dovanoja tik reprezentacines ir (arba) nedidelės vertės simbolines dovanas (pavyzdžiui, simboliniai suvenyrai, gėlės, kvietimai į renginį), kurios atitinka įprastą verslo ar tarptautinę praktiką ir tik oficialių vizitų, susitikimų, svečių priėmimo metu bei tuomet, kai nepriimami jokie su veikla susiję sprendimai. Dovanos pinigų išraiška nėra priimamos.
2.7.3. Visais atvejais net ir simbolinės dovanos priėmimas negali pažeisti ar daryti įtakos darbuotojų objektyvumo ir veiksmų laisvės bei negali sukurti netinkamo įsipareigojimo arba lūkesčių dovanos davėjui.
III. Tarpusavio santykiai ir elgesio normos
3.1. Nariai ir klientai. Veiklos sėkmės pamatas susideda iš klientų aptarnavimo kokybės ir veiklos efektyvumo. Bendraudami su klientais darbuotojai:
3.1.2. Teikia kokybiškas paslaugas kredito unijos klientams, vadovaudamiesi teisingumo ir sąžiningumo bei konfidencialumo principais (žr., 2.1. p., 2.2. p.).
3.1.3. Objektyviai ir vienodai vertina visus klientus, neteikdami jiems išskirtinių išimčių. Asmeniniai ryšiai – nėra pagrindas gauti / suteikti papildomą naudą ar išskirtinumą (pavyzdžiui, priimant asmenį į darbo vietą, suteikiant finansines paslaugas).
3.1.4. Išsamiai informuoja narius ir klientus apie produktus, paslaugas, kainą, perspėja apie įmanomas galimas pasekmes ir vengia klaidinančių teiginių.
3.1.5. Yra tolerantiški ir atsimena, kad klientą galima įžeisti net to nenorint.
3.1.6. Suteikia informaciją visiems kredito unijos nariams ir klientams pasiekiamoje vietoje apie veiklos rezultatus, valdybos, visuotinių narių susirinkimų protokolus bei ataskaitas.
3.1.7. Užtikrina indėlių ir kitų priimtų ar pasiskolintų lėšų saugumą.
3.1.8. Neprašo ir neima kyšių, pareigomis kredito unijoje ar unijos operacijoms atlikti.
3.1.9. Informuoja klientus apie jų teises ir pareigas dalyvaujant kredito unijos veikloje.
3.2. Vadovai. Valdymo organų nariai valdydami kredito uniją, atsakingai vykdo savo pareigas bei vykdo visas susijusias atsakomybes:
3.2.1. Maloniai bendrauja su komanda, įskaitant LCKU darbuotojus, klientais ir kitais visuomenės nariais.
3.2.2. Visas kredito unijos turtas, lėšos, ištekliai darbuotojų ir vadovų naudojami sąžiningai, saugiai, ekonomiškai. Kredito unijos turtu ir nuosavybe vadovai ir darbuotojai naudojasi tik tiesioginiai veiklai, pareigoms vykdyti. Jeigu pastebima, kad turtas naudojamas kitoms reikmėms tenkinti, bandoma tai sustabdyti.
3.2.3. Užtikrina vienodas darbo sąlygas savo darbuotojams remiantis teisingumo ir sąžiningumo bei konfidencialumo principais (žr. 2.1. p., 2.2. p.).
3.2.4. Stengiasi išvengti bet kokiais valdymo klausimais kredito unijos ir asmeninių interesų konflikto.
3.2.5. Užtikrina ir įvertina, kad asmeniniai vieši pasisakymai ir vertinimai būtų suprasti kaip jų asmeninė, o ne kaip kredito unijos ar viso kredito unijų judėjimo, pozicija.
3.2.6. Kredito unijos veiklą vykdo pelningai, atsakingai investuoja į naujus produktus ir paslaugas, siekia suteikti naudą nariams maksimizuojant kredito unijos pajamas.
3.2.7. Balsuoja sprendžiant visus kredito unijos klausimus, išskyrus tai, kas nėra susiję su asmenine veikla.
3.2.8. Naudojantis kredito unijos finansinėmis paslaugomis nesinaudoja tarnybine padėtimi. Prieš renkant naujus kredito unijos organų narius patikrinama, ar šie asmenys sąžiningai vykdo veiklą (tiek kredito unijoje, tiek nesusijusiose veiklose).
3.2.9. Kredito unijai vadovauti negali asmuo, susijęs su nusikalstamomis veikomis.
3.2.10. Stiprina savo gebėjimus, įgūdžius ir žinias, semdamiesi iš geriausių kredito unijų veiklos pavyzdžių ir patirčių tarptautinėje erdvėje.
3.3. Darbuotojai. Vystydami veiklą ir santykius kredito unijos viduje darbuotojai:
3.3.1. Kuria teigiamą atmosferą, pagiria kolegas už atliktus darbus, dalyvauja socialinėse iniciatyvose.
3.3.2. Sklandžiai vykdo pavestas užduotis ir nurodymus, laikosi visų nuostatų reglamentuojančių darbo eigą.
3.3.3. Laikosi geranoriškumo principų, skatina savitarpio pasitikėjimą. Santykiuose su kolegomis ir bendraudami su LCKU kredito unijos darbuotojais vengia:
– priekabiavimo, diskriminavimo;
– asmens žeminimo ar įžeidinėjimo;
– apkalbų, reputacijos žeminimo;
– nesantaikos kurstymo naudojantis pareigybiniais ar psichologiniais privalumais;
– neverčia kolegų paskelbti neskelbtinos informacijos tretiesiems asmenims.
3.3.4. Darbuotojai ir vadovai negali užsiimti veikla, kuri konkurencijos požiūriu būtų žalinga kredito unijai arba sukeltų interesų konfliktą, taip pat tiesiogiai ar netiesiogiai papildomai nedirbti, nedalyvauti ir neveikti jokioje įmonėje ar versle, konkuruojančioje su kredito unija ar galinčia pakenkti kredito unijos prestižui.
3.4. Partneriai. Esame patikimi partneriai, kuriuos rinktųsi esamos ir potencialios kooperatinės bei kitos bendrovės, privačios arba viešosios organizacijos (įskaitant valstybės institucijas), nevyriausybinės organizacijos. Siekiame tvarios partnerystės, visą dėmesį skiriame ilgalaikiams verslo ryšiams ir produktyviam bendradarbiavimui, todėl:
3.4.1. Tikimės, kad mūsų partneriai laikosi tarptautinių žmogaus teisių, darbo sąlygų, aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdysenos bei antikorupcijos standartų.
3.4.2. Skatiname partnerius savo veiklą grįsti mūsų vertybėmis – tai svarbu užmezgant naujus ar toliau vystant esamus santykius.
3.5. Konkurentai. Mes gerbiame savo konkurentus ir su jais konkuruojame sąžiningai, laikydamiesi verslo etikos ir galiojančių įstatymų, todėl:
3.5.1. Remiame konkurenciją ir nebandome užkirsti kelio kitiems finansų dalyviams laisvai konkuruoti, viešai nekomentuojame konkurentų veiklos.
3.6. Darbo aplinka. Mes tausojame savo išteklius, saugome turtą ir konfidencialią informaciją. Darbo aplinka mus supa kasdien, todėl kiekvienas vadovas ir darbuotojas saugo:
3.6.1. Intelektualią nuosavybę – mūsų paslaugos, planai ir verslo paslaptys, prekės ženklai, darbuotojų žinios yra labiausiai vertinamas ir puoselėjamas turtą.
3.6.2. Konfidencialią informaciją, kuri perduodama tik saugiais būdais, nėra galimybių prie jos prieiti viešais ar privačiais kanalais.
3.6.3. Darbo ir veiklos inventorių, kurį darbuotojai arba vadovai pastebėję sugedusį, sulūžusį ar niekojamą, tai sustabdo patys arba praneša atsakingiems asmenims.
3.7. Konfliktinės situacijos. Darbuotojai ir vadovai dirbdami kredito unijoje siekia geriausio rezultato klientams, šiuo tikslu:
3.7.1. Vengia aplinkybių, kurios skatintų konflikto atsiradimą. Ginčai ir konfliktai (su klientais, žiniasklaida, partneriais, konkurentais, visuomenės nariais) sprendžiami taikiai.
3.7.2. Darbuotojai ir vadovai darbo metu užsiima tik ta veikla, kuri yra tiesiogiai susijusi su jų pareigomis.
IV. Baigiamosios nuostatos
4.1. Etikos kodekso nuostatų laikymasis pirmiausia grindžiamas kredito unijų vadovų ir darbuotojų savimone ir sąžine. Siekdama užtikrinti etikos kodekso nuostatų įgyvendinimą, pažeidimų prevenciją, skaidrumą ir pasitikėjimą, kredito unija sudaro sąlygas ir skatina darbuotojus ir vadovus informuoti apie neetišką elgesį, įtariamus ar įvykusius etikos kodekso, vidinių ir išorinių įstatymų, kitų teisės aktų pažeidimus, korupcinio pobūdžio ar su nelegalia veikla susijusius incidentus. Darbuotojai, nesibaimindami neigiamų pasekmių, informaciją apie pažeidimus gali pateikti tiesiogiai savo tiesioginiam vadovui, aukštesnio padalinio vadovui arba etikos komisijai. Jei LCKU darbuotojai ir vadovai, LCKU veiklos partneriai, kredito unijos darbuotojai ir vadovai ar kiti suinteresuoti asmenys iš savo turimų ar turėtų darbo ar sutartinių santykių su LCKU arba įdarbinimo ar kitų ikisutartinių santykių metu sužinojo apie pažeidimus LCKU, kurie kelia grėsmę viešajam interesui (galbūt rengiama, daroma ar padaryta nusikalstama veika, mėginimas nuslėpti minėtą pažeidimą ar kitas grėsmę viešajam interesui keliantis arba jį pažeidžiantis teisės pažeidimas), viena iš teisinių priemonių užkirsti kelią tokiems pažeidimams yra pateikti informaciją apie pažeidimą. Norėdami pateikti pranešimą (taip pat ir anoniminį), galite tai padaryti LCKU interneto svetainės skiltyje „Pranešėjų apsauga“. Nepriklausomai nuo pateikimo būdo, gauti pranešimai bus išnagrinėti sąžiningai, rūpestingai ir nuodugniai. Užtikriname, kad dėl pateikto pranešimo jūs nepatirsite jokių neigiamų pasekmių, bei užtikrinsime jūsų asmeninių duomenų saugumą ir konfidencialumą.
4.2. Etikos komisija. Etikos kodekso priežiūrą atlieka ir etikos kodekso nuostatas aiškina bei taiko Etikos komisija (toliau – Komisija), kuri sudaryta iš 5 narių. Komisijos narių kadencijos laikas yra 4 metai. Kadencijų skaičius yra neribotas:
4.2.1. Komisijos formavimo ir darbo tvarką nustato Lietuvos centrinės kredito unijos Etikos komisijos patvirtintas Etikos komisijos darbo reglamentas. Komisija savo veiklą organizuoja vadovaudamasi LCKU Etikos komisijos patvirtintu darbo reglamentu.
4.2.2. Bet kuris kredito unijos vadovas, darbuotojas, narys ar klientas, sužinojęs apie etikos kodekso pažeidimus ar nesilaikymą, gali kreiptis į Komisiją.
4.2.3. Komisija, išnagrinėjusi pranešimą, teikia rekomendacinio pobūdžio išvadas, į kurias atsižvelgus kredito unijos gali taikyti Komisijos darbo reglamente nurodytas sankcijas.
4.2.4. Etikos kodeksas gali būti papildomas ir tobulinamas kredito unijų vadovų, darbuotojų ir Komisijos narių iniciatyva.